MITT PARADIS

 
BRA SOMMARDAG ✿
 
 
Dagen började med att jag blev väckt för att få frågan om jag ville följa med till paradiset (världens bästa ställe där vi alltid är varje sommar) o bada och självklart ville jag med. I år har dom gjort lite ändringar där, poolen renoveras och dom har fixat en liten söt sandstrand. För det första, jag som är riktigt rädd för småkryp, det var kryp överallt eftersom dom fixat fram sandstranden och röjt i skogsdungen. För det andra, jag ogillar att bada i havet och just här finns det fullt med fiskar, maneter och annat äckligt. Så jag kände inte riktigt igen mitt paradis. Men samtidigt får jag tänka att det här är riktigt bra terapi för mig att lära mig att bada i havet och ''bota'' min småkrypsfobi (vilket är typ omöjligt!!).
 
För er som känner mig eller läst min blogg förr vet att jag haft grov fiskfobi. Förr kunde jag inte ens doppa ett finger i hav och sjöar. Jag har såklart övat och övat och för tillfället klarar jag av att doppa fötterna på de flesta platser och på vissa kan jag till och med bada, jag är riktigt stolt. Det låter kanske riktigt töntigt att ha just fiskfobi, jag tycker det själv. Det är en fisk liksom? Men det är någonting i min hjärna eller något som gör att jag verkligen får panik.. Ni som har någon fobi kan nog relatera, sjukt jobbigt!
 
 
På ena bilden ovan ser ni när jag åt min frukost samtidigt som jag kollade på Jane the virgin, en serie jag fastnat för! Jag rekommenderar den verkligen. Det är en serie som är ganska olik de andra jag brukar kolla på. Det handlar om en oskuld tjej som heter Jane som råkar bli gravid utan att ligga och allt blir knas. Mer tänker jag inte berätta, ni får kolla själva. En serie med riktigt mycket drama och skvaller är typ vad det är, haha! Och på den andre bilden ser ni min lillasyster och hennes bästavän bada.
 
 
Kram på er!











Kom ihåg mig?