Flyr från staden

Den här bilden togs som testbild under en fotografering med min lillasyster. Det blev alldeles för snabb slutartid vilket gjorde att bilden blev för mörk för min smak. Nu har den legat där i min mapp i datorn och jag kan inte ta bort den. Det är något som farscierar mig. Jag bestämde mig för att öppna bilden i mitt redigeringsprogram.
 
Innan jag börjar - Observera att alla fotografer har olika stilar. (ett exempel:) En annan person kanske hade velat ha custom curves medans en annan person kanske hade velat arbeta default curves.

Okej, så startbilden. Vad ska jag göra? Ska jag göra en typsik Emelie bild? Okej, vi gör det. Bilden behövs ljusas upp och lite mer färg behövs läggas i bakgrunden.
 
 

Okej, hmmm.. Det är ju bättre än förut, men nja, jag gillar det inte riktigt. Vi testar lite svartvitt istället och lite mer mörker.
 
 

 
Okej, så hm.. Alldeles för mörk? Usch, ja. Vi lägger till mer ljus och... kanske en stad?
 


 
Det där blev coolt. Men nu är min fråga till er. Borde jag göra så att staden syns mer eller syns den för mycket/för lite?
 
 
Kram Emelie


Tezzo    •  

Tycker bilden är mycket fin i båda exemplen! :)

Emma    •  

Tycker det blev bra! :)

Ika    •  

tycker att bilden med staden var häftig!

Ida - foto & häst    •  

åh så snyggt de blev :D










Kom ihåg mig?