Kamera utrustning

CANON EOS 1100D
 
Köptes år 2011. Används till behind the scenes bilder och så vidare. Min första kamera. (Nu såld, men väljer att ha kvar i här eftersom att 20 procent av bilderna är fotograferade med denna)
 
 
 
CANON EOS 700D
 
Min nuvarande kamera, köptes i början av 2015. 
 
 

 

CANON EF-S 18-55MM F/3.5-5.6 IS ||
Objektivet som jag fick med till 1100D. Används aldrig. Dom enda gångerna det åker på är när jag fotar något behind the scenes med 1100Daren. (Såld men väljer att ha kvar eftersom att några bilder är fotade med detta)
 
 
CANON EF-S 18-55MM  F/3.5-5.6 IS STM
 
Objektivet som jag fick med till 700D. Används endast till filming då STM objektiven har tyst autofokus vilket är kanon! Det är verkligen stor skillnad emellan detta objektiv och det ovan. Rekommenderar STM.
 
 
 
CANON EF-S 55-250MM F/4-5.6 IS ||
 
Ett av mina bästa objektiv! Går att fotografera nästan allting med detta. Det är även perfekta objektivet att ta med dig på en resa då du kan fota på rätt så nära håll (55mm) och rätt så långt bort (250mm). Fungerar även att fotografera månen med detta om någon är intresserad, man kommer läskigt nära :)
 
 
CANON EF-S 50MM F/1.8 ||
 
Mitt favorit objekitv. Detta objektiv används oftast till porträtt och naturbilder (som på blommor ex).
 
 
 
 
TVÅ SIDIG REFLEXSKÄRM FRÅN KAMDA / GULD & SILVER 
En smidig reflexskärm som du sätter på objektivet.
 
 
 
VELBON DF-51
Ett bra och stabilt stativ!
 
 
 
VELBON RUP-L40
 
Enbenstativ som är perfekt om du har zoomobjektiv på eller ska fota porträtt och vill kunna förflytta dig smidigt men samtidigt ha kameran still.
 
 
 

 
 (Mer har tillkommit, uppdateras snarast)


Nora    •  

Nyborgare inom fotograferi! Borde jag forskaffa mig en 1100D som fortsa kamera? Har ej AAO i England / Nora

Svar: Hej Nora!
Jag tycker absolut du borde skaffa dig en 1100Dare som första kamera. Dom är riktigt bra och enkla att förstå. Dom har även gått ner sjukt mycket i pris, så det är ett riktigt fynd du gör!
Emelie Johansson

Malin Larsson    •  

Tycker du har väldigt proffsiga fotoprylar !

Svar: (:
Emelie Johansson










Kom ihåg mig?