Q/A: Kamera & Fotografering

Kamera:
Canon EOS 700D, men äger även kamerahuset Canon EOS 1100D.
 
Objektiv:
Canon EF-s 18-55mm f/3.5-5.6 IS || - används sällan, endast till behind the scenes bilder och liknande.
Canon EF-s 18-55mm f/3.-5-5.6 IS STM - används till filmning, då stm är grymt!
Canon EF 55mm f/1.8 IS || - favorit objektivet! perfekt för porträtt fotografering och makro.
Canon EF-s 55-250mm f/4-5.6 IS || - perfekta objektivet för att fota månen eller ha med sig på en djurpark ex.
 
Stativ:
Velbon DF-51 - trebens stativ.
Velbon RUP-L40 - enbens stativ.
 
Övrigt:
Reflexskärm, guld & silver 30cm med hål (länk)
 


Hur länge har du fotograferat?
Min första systemkamera fick jag år 2011, men jag har fotat innan det med kompisars systemkameror och familjens lilla digitalkamera. Jag har i stort sätt hela mitt liv brunnit för just fotograferingen.
 
Vilket är ditt bästa fototips?
Testa nya vinklar! Våga göra något du aldrig gjort förr, kör inte alltid på det säkra kortet helt enkelt.
 
 
Vill du bli fotograf på heltid när du blir äldre?
Svaret kanske chockerar vissa, men svaret är nej. Jag vill jobba med hundar. Men såklart skulle det vara nice och driva en egen fotofirma på sidan om, men då behövs ju lite kurser till det också.
 
Hur redigerar du dina bilder?
Det är helt olika. Jag försöker att hitta en egen fotostil, men det är riktigt svårt. Men oftast lägger jag till mer färg och ljusar upp. Medans ibland går jag bananas, det är helt olika.











Kom ihåg mig?