Kampen emot finnar

Hej på er! Idag tänkte jag skriva lite om finnar/akne. Jag själv fick mina finnar år 2010, alltså när jag var 10 år, gick i åk 4.
 
För det första får inte alla finnar, om man kör en Wilma (min kompis) VS Emelie så har Wilma typ aldrig finnar medans mitt ansikte aldrig är utan en finne. Eftersom jag nu haft finnar i 4 år så har jag ju testat på en hel del produkter tänker ni, men nej, faktiskt inte så många. 
 
Tandkräms-tricket: När man lägger tandkräm på finnarna. Ha-ha, tror ni det funkar? Nej!
 
Clerasil: Fungerar verkligen inte, får bara mer och mer finnar.
 
Basiron: Fungerar superbra, dock inte för folk med torrhud!
 
Solen: Håller på med detta just nu.
 
Varför jag inte testat på så många produkter emot finnar är för att dom första åren med finnar så brydde jag mig inte. Jag trodde finnarna kom från min mössa då dom började ''blomma'' ut i pannan på mig, så jag slutade med mössa, blev väl något bättre, men inte mycket. Då började jag använda clerasil och det funkade inte. Jag slutade sminka mig, funkade inte heller, tvättade bort sminket nogrannt, funkade inte heller.
 
Sen förra året blev Basiron kändt och självklart ville jag testa det även fast det verkade vara en produkt som de andre. Men Basiron var speciell, den torkade ut finnarna vilket fungerade jättebra på mig. Tillslut hade jag ca 5 finnar bara. Eftersom att Basironen torkar ut finnarna betyder det ju att huden får sig en smäll också, huden torkas ut den med. Jag började med ansiktskrämer men kunde inte få någon balans emellan basironen och de återfuktande krämerna.
 
Solen är nu det jag håller på med just nu, mitt ansikte mår så himla bra av vitaminerna i solen. Nu emot hösten ska jag äta vitaminer och se om det blir förbättring. Kämpar fortfarande emot finnarna, och jag ska lyckas!!
 
 


miss M    •  

kämpa på..finnar är sååå drygt










Kom ihåg mig?