DRA UT TÄNDER - Tandställning Dagbok

OJ! DETTA INLÄGG HAR LEGAT I UTKASTET, FÖRLÅT. HITTADE DET NU, MEN NU PUBLICERAS DET EN MÅNAD EFTER!
 
Heeeeeej! Hur mår ni? Idag hade jag tänkt att skriva ett inlägg om hur det var att dra ut tänder.
 
Jag ska dra ut fyra stycken och när jag skriver detta har jag dragit ut en, idag faktiskt. Okej, vi kan börja med att jag var sjukt nervös. Jag frågade mina kompisar hur det var och dom sa att det var hemskt, att det knakade i hela huvudet, att det gjorde ont och så vidare. Så ja, jag var jätte nervös.
 
Min tandläkares assistent kom och hämtade mig i väntrummet, försenad, som vanligt (morr..)! Jag satte mig i stolen och tandläkaren pratade lite och sa att vi skulle börja med bedövning. Jag har tagit bedövning förr så det var jag inte så nervös för. Hon började med en salva, sedan var det sprutan. En på varje sida av tandköttet. Jag minns att jag hatade att ta bedövning när jag var liten, jag tyckte det gjorde jätteont. Men nej, kände det knappast helt ärligt. Tror jag hade förväntat mig värsta smärtan. Jag låg där i stolen och tänkte ''Ja, är hon inte klar med salvan snart?'' sen var hon tydligen klar med sprutorna. Medans bedövningen skulle verka så tog hon tre bilder. Förstår inte varför då jag redan tagit sådana, tidsfördriv kanske? Sen var det dags, hon började vicka lite lätt och frågade om det gjorde ont och så vidare. Sen började hon ta i lite hårdare och då gjorde det hur ont som helst. Jag frågade om mer bedövning och det fick jag. Jag är verkligen superglad att jag bad om mer bedövning, annars hade det nog gjort svinont. Om det gör ont för er, tveka inte, på riktigt, ta mer bedövning. Är ni rädd för smärtan av bedövningen? Den känns verkligen inte för tandköttet är redan så bedövat sen de två första sprutorna. Hon fortsatte och det kändes bättre. Sen bad hon om en större pinngrej och började med den. Jag blundade då jag inte ville se verktygen så kan verkligen inte berätta för er hur dom såg ut, för det har jag ingen aning om bara att jag såg den första grejen som såg ut som ett grillspett i järn ungefär. Sen sa hon ''ta den där nu'', jag förstod att det var tången som alla pratat om. Hon började vicka, hårt. Mitt huvud flyttade på sig så hårt det var. Sen var den ute. Det som alla sa var mest obehagligt var att ta ut den, men det tycker inte jag. Kanske hade de för lite bedövning? Inte vet jag.
 
Det som jag tyckte gjorde mest ont var i början då rötterna typ lossade, det knakade och var obehagligt. Det gör inte ont, men det känns att tandläkaren håller på. Just nu i efter hand, tre timmar efter så gör det ont. Bedövningen har nästan släppt och jag ska snart äta pizza, får se hur det går. Det gör ont i själva ''såret'' efter tanden.

Det blödde efter i ca 1 timme. Det kan börja blöda igen och det har jag fått hem tussar för. Du får absolut inte äta på den sidan eller borsta tänderna i gluggen eller pilla med fingrar eller tunga. Är så extremt sugen på att pilla med tungan, men det kan bli infektioner och så vidare så får låta bli. Jag hade förväntat mig värsta smärtorna, men detta var inte så farligt som jag trodde!
 
Nu har jag dragit ut båda tänderna som ska ut det här året. Visst blir det ömt i såren, men nu en månad efter är jag van med gluggarna och skulle kännas jättekonstigt om det satt tänder där.. vilket det kommer göra om 2-3
år. Här nedan ser ni gluggarna.
 
Bild tagen med min dåliga 4s











Kom ihåg mig?